Newsy       Opis projektu       Działania projektu       Doradztwo on-line       E-learning       Galeria
E-learning


1. Historia CSR w Polsce i na świecie
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) została zdefiniowana przez Komisję Europejską jako koncepcja dobrowolnego włączania przez przedsiębiorstwa aspektów społecznych i środowiskowych do działalności gospodarczej i kontaktów z interesariuszami.
 
Społeczna odpowiedzialność oznacza wychodzenie poza wymogi prawne, także poprzez zwiększone inwestowanie w kapitał ludzki, ochronę środowiska i relacje z interesariuszami.
 
Często wyróżnia się następujące trzy aspekty społecznego wymiaru odpowiedzialności biznesu:
• wewnętrzne: zarządzanie zasobami ludzkimi, bezpieczeństwo i higiena pracy (BHP), etyka biznesowa, adaptacja do zmian i proces uczenia się organizacji.
• lokalne (zewnętrzne): miejsce firmy w lokalnych strukturach.
• ogólnoświatowe (zewnętrzne): prawa człowieka, ogólnoświatowa problematyka z zakresu ochrony środowiska, bezpieczeństwo pracy i ochrona zdrowia w firmach dostawców, miejsce firmy w ogólnoświatowych strukturach.
 
Tematyka zamieszczonych lekcji ma na celu przybliżyć zagadnienia definicyjne CSR, jej historię i omówić najistotniejsze wydarzenia mające związek i wpływ na kształtowanie się tej koncepcji.

 

2. Dobre praktyki z zakresu społecznego zaangażowania biznesu w Polsce i na świecie
Prezentując dobre praktyki z dziedziny CSR chcemy inspirować i edukować firmy oraz pokazywać trendy odpowiedzialnego biznesu w Polsce i na świecie. 
  • działania adresowane do pracowników,
  • działania skierowane do społeczeństwa,  
  • działania skierowane na rynek,
  • działania na rzecz środowiska naturalnego i zrównoważonego rozwoju,

 

3. Efekty i korzyści ekonomiczne i społeczne ze stosowania CSR
Informacje zawarte w module prezentują zagadnienia dotyczące efektów oraz korzyści stosowania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, zarówno w aspekcie społecznym, jak i ekonomicznym. Materiał zawiera przykłady stosowania CSR przez przedsiębiorstwa i instytucje funkcjonujące w różnych krajach oraz rezultaty podejmowania tego typu inicjatyw.
5. ABC wolontariatu
W obrębie niniejszego tematu poruszane będą podstawowe zagadnienia dotyczące wolontariatu, jego funkcjonowania w rzeczywistości, uwarunkowań prawnych itp.
 
 
6. Wolontariat pracowniczy w NGO

Wolontariat pracowniczy to zjawisko stosunkowo mało znane, dlatego w ramach niniejszego modułu zostaną omówione podstwowe kwestie z nim związane. Punktem wyjścia będzie definicja i geneza wolontariatu pracowniczego oraz NGO, w dalszej kolejności pokazane zostaną korzyści oraz dobre praktyki z zakresu wolontriatu stosowane wśród polskich i światowych przedsiębiorstw.

7. Wolontariat pracowniczy w firmie
Wzrost zainteresowania środowisk biznesowych ideą społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i społecznego zaangażowania powoduje, że coraz częstszą formą działalności filantropijnej firm staje się tzw. wolontariat pracowniczy. Cechą wyróżniającą tę formę wolontariatu jest to, że jest stymulowany i – do pewnego przynajmniej stopnia – organizowany przez pracodawcę.
Zazwyczaj programy wolontariatu pracowniczego powstają i są wdrażane w ramach strategii społecznej odpowiedzialności danego przedsiębiorstwa. Firmy, nierzadko we współpracy z organizacjami trzeciego sektora realizują projekty, w których wkład strony „biznesowej” wykracza daleko ponad wsparcie finansowe: przedsiębiorstwa udostępniają swoje zasoby wiedzy, know-how oraz czas swoich pracowników zaangażowanych osobiście( charakterze wolontariuszy) w realizację przedsięwzięć istotnych ze społecznego punktu widzenia.
 
9. Fundusze zewnętrzne dostępne na wsparcie inicjatyw społecznych
W ramach niniejszego tematu zostaną zaprezentowane wybrane programy wspierające działalność społeczną oraz przykłady instytucji działających na rzecz tych inicjatyw.
10. Etyka w biznesie
Etyka biznesu należy do etyki normatywnej, której zadanie polega na ocenianiu oraz określeniu standardów etycznych, jakie przysługują ściśle określonej sferze działalności gospodarczej. Stanowi ona konkretyzację etyki ogólnej.
Ilość odwiedzających osób: 23458
Copyright © 2008, Projekt i wykonanie: Three Colours oraz "MFTP" Web Design Jaromir Brański

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Więcej informacji o celu ich wykorzystania i możliwości zmiany ustawień cookie znajdziesz w Polityce prywatności